02.01.2010

Safari pe Riul Rece (1)

In La Fortuna, ca in orice loc din Costa Rica, pe linga vizitarea obiectivelor locale ai la dispozitie o multime de alte posibilitati precum excursiile organizate. Firmele de turism locale organizeaza excursii de o zi in fel de fel de locuri interesante mai mult mai mai putin apropiate de locul in care te gasesti.

Treaba functioneaza asa: dimineata devreme (7am)ei te culeg cu microbuzul de la hotelul unde te afli si te plimba in locurile pe care le-ai ales si te aduc inapoi la hotel catre dupa-amiaza. Preturile variaza in functie de lungimea excursiei si de activitatile incluse in ele insa aceste excursii platite sunt o cale nemaipomenita de a cunoaste "si alte locuri".

Noi am ales o excursie de o zi pe Rio Frio (Riul Rece). Rio Frio se afla destul de departe de La Fortuna. Departe pentru un costarican! Pentru noi, care suntem obisnuiti si cu distante mai lungi, un drum de aproximativ o ora cu microbuzul nu este mare scofala. Rio Frio este situat in nordul tarii foarte aproape de granita cu Nicaragua.

Excursia a fost de fapt un fel de "safari pe riu": te plimbi cu o barca pe riu si astfel ai posibilitatea de a observa fauna locala in habitatul sau natural.

La 7.30 dimineata am plecat de la hotel. Insusi drumul pina la Rio Frio, se poate considera ca o excursie separata. Ghidul, un baiat tinar si simpatic, inarmat cu un binoclu respectabil o enciclopedie a speciilor de pasari din CR si alta a speciilor de animale, s-a fortat destul de mult sa ne arate tot felul de animale si pasari. Primul "obiectiv" turistic atins a fost un "lenes" care dormea intr-un copac (poza facuta de peste drum, prin binoclul ghidului).

Cafeaua de dimineata am luat-o la restaurantul La Iguana, in oraselul El Muelle . Restaurantul este situat pe malul unui rau. Cu ani in urma, proprietarii restaurantului au inceput sa lase zilnic mincare pentru iguane. Cu timpul, locul a devenit o "resedinta" a iguanelor acestea impinzind copacii din zona riului. Practic sunt sute de iguane de toate marimile, care se pot observa in copacii de pe marginea riului. Ele s-au obisnuit cu slujba lor de atractie turistica si acum nu le este teama si se aventureaza pe acoperisul restaurantului si in alte zone din imprejurul acestuia.

Pe drumul catre Rio Frio am avut ocazia de a admira intinsele plantatii de trestie de zahar...

... si de ananas. Dupa cum se poate vedea, si contrar inculturii mele generale, ananasul creste in pamint. Ca mult altii si eu credeam ca acesta este fructul vreunui tip de palmier.

Dupa o calatorie de aproximativ o ora, cu opriri in citeva locuri pentru a observa tot felul de specii de pasari am ajuns la Rio Frio unde ne-am suit intr-o barca pentru a incepe safari-ul nostru pe riu.
Suplimentar : Citeva poze cu iguane facute de Corina la restaurantul La Iguana -